Onze praktijk heeft op 13 mei 2022 wederom het kwaliteitskeurmerk (NPA) van het Nederlands Huisartsen Genootschap verkregen. Ook de patiëntwaardering is daarbij onderdeel van de beoordeling.
In 2021/2022 hebben, evenals in 2018 en 2020, op artsenniveau en op praktijkniveau twee patiënttevredenheidsonderzoeken plaats gehad. Op praktijkniveau hebben 208 patiënten de vragenlijst ingevuld. Op artsenniveau hebben 1162 patiënten de vragenlijst ingevuld, een enorme respons. Fijn dat u hieraan hebt meegewerkt! Het helpt ons enorm inzicht te krijgen in uw ervaringen waardoor wij zaken steeds weer verder kunnen verbeteren en optimaliseren.
Belangrijkste resultaten:
· Op praktijkniveau scoort de praktijk een 8,5
· Op artsenniveau scoort de praktijk maar liefst een 9,1
Beide cijfers liggen boven het landelijk gemiddelde, het mag helder zijn dat we daar erg trots op zijn! Dank u wel voor uw waardering!
De volgende resultaten verdienen nog extra aandacht:
· De huisarts wordt tijdens het consult regelmatig telefonisch gestoord. We snappen dat
u dit aangeeft en we vinden dit dan ook erg vervelend.
We gaan analyseren hoe we dit kunnen verbeteren.
· Ook wordt er aangegeven dat de communicatie met de 2e lijn beter kan.
We gaan hiermee aan de slag!